Kamis, 19 November 2015

Great Mullein - The Healing Sifat Herba yang Terbongkar

Great Mullein - The Healing Sifat Herba yang Terbongkar

Mullein Great mempunyai pelbagai besar ciri-ciri penyembuhan. Oleh itu, herba ini telah digunakan untuk tujuan perubatan sejak zaman purba. Herba ini perlu disemai di awal musim bunga. Pada tahun pertama roset besar daun akan berkembang, tetapi pada tahun yang kedua, anda akan dapat untuk mengumpul bunga kuning kecil. Bunga perlu dikeringkan dengan cepat. Anda juga boleh mendedahkan mereka kepada cahaya matahari langsung. Anda perlu mengisi kapal yang diperbuat daripada kaca coklat atau tin dengan herba kering mullein besar, dan kapal ke atas. Simpan di tempat yang gelap dan kering.

Tanamkan 10/05 gram herba mullein hebat dengan satu liter air mendidih dan biarkan berwarna untuk minuman untuk beberapa kali. Selepas itu, tuang dan minum sebagai teh dua kali sehari - pada waktu pagi dan petang. Anda perlu menggunakan teh setengah jam sebelum makan. Ia merupakan ubat yang baik untuk menangani penyakit selesema (perut, tekak, paru-paru, dan lain-lain), cirit-birit, limpa dan penyakit hati, kurang selera makan, dan pendarahan buasir. Jika anda ingin menggunakan teh untuk memampatkan, tanamkan 20 gram herba bunga mullein hebat dengan satu liter air mendidih. Gunakan memampatkan ini untuk merawat buasir, tumor dan bengkak.
Tanamkan 2 sudu besar bunga dengan segelas air mendidih. Minum satu sudu merebus 3 kali sehari untuk merawat asma dan pelbagai penyakit rongga mulut. Selain itu, ia merupakan ubat yang baik untuk memudahkan berpeluh.
Tanamkan daun segar mullein hebat dengan susu dan didihkan campuran untuk beberapa ketika. Menggunakannya untuk melegakan kesakitan dalam kes agnail. Ia merupakan ubat yang baik untuk merawat buasir dan luka terbakar yang kecil.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar