Kamis, 19 November 2015

Cara Berhenti sebuah Keadaan Berpeluh berlebihan

Cara Berhenti sebuah Keadaan Berpeluh berlebihan

Peluh berlebihan adalah satu keadaan yang disebut sebagai Hiperhidrosis. Jalan bagaimana untuk menghentikan peluh berlebihan termasuk deodoran preskripsi, ubat-ubatan oral, Botox, iontophoresis dan pembedahan. Bergantung kepada keterukan keadaan anda, anda perlu membuat keputusan yang mana pilihan akan bekerja terbaik untuk anda.

Kering Sol, deodoran preskripsi, disyorkan oleh pakar-pakar perubatan untuk membantu mengawal keadaan ini di bawah ketiak. Semua deodoran mempunyai tahap aluminium klorida; versi preskripsi mempunyai lebih daripada over-the-counter deodoran dan berkesan dalam mengawal Hiperhidrosis. Pengguna adalah diarahkan untuk memohon produk sebelum tidur selama 7 hingga 10 hari berturut-turut.

Menghantar arus elektrik menggunakan air pada kulit dipanggil iontophoresis. Peluh arus pertempuran dengan tidak membenarkan ia dikemukakan. Sesi rawatan adalah dua hingga tiga kali seminggu dan mengambil 10-20 minit untuk selesai. Jika rawatan ini berjaya, pesakit perlu meneruskan sesi penyelenggaraan setiap 1-3 minggu. Peranti untuk melengkapkan rawatan ini yang ditetapkan oleh profesional perubatan dan syarikat insurans kini meliputi jenis ini rawatan.

Ubat antikolinergik yang ditetapkan untuk menghentikan Hiperhidrosis sebagai kesan sampingan. Robinul ialah ubat utama yang ditetapkan bagi keadaan ini. Ini ubat preskripsi telah dikenali untuk mencegah berpeluh sepenuhnya, jadi tidak ditetapkan bagi orang yang bekerja di luar bangunan atau di atlet.

Botox adalah rawatan revolusi yang kini digunakan untuk merawat Hiperhidrosis. Lima puluh unit disuntik ke ketiak, dos ini akan mengawal berpeluh selama enam bulan di mana pada masa rawatan lain perlu diberikan. Nasib baik, kerana FDA telah meluluskannya, syarikat-syarikat insurans yang sanggup untuk menampung rawatan ini. Ia hanya telah diluluskan untuk rawatan ketiak, bukan untuk tangan atau kaki. Kelemahan otot sementara di tangan dan kaki telah disimpan rawatan daripada diluluskan oleh FDA.

Simpatektomi, adalah satu prosedur yang memusnahkan sebahagian daripada bekalan saraf untuk kelenjar peluh. Ia digunakan untuk menjadi satu operasi berisiko tetapi dengan teknologi perubatan canggih kini prosedur pesakit luar yang telah sangat berkesan dalam merawat Hiperhidrosis.

Ini adalah pilihan yang ada untuk bagaimana untuk menghentikan peluh berlebihan. Jika anda mengalami keadaan ini, anda perlu untuk menentukan pilihan akan bekerja terbaik untuk anda. Saya sendiri menggunakan penyelesaian ubat rumah yang saya belajar dari panduan dalam talian yang bekerja dengan sangat baik, dan anda boleh mengetahui lebih lanjut mengenainya di pautan laman web saya di bawah.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar