Kamis, 19 November 2015

Bodywork Urut

Bodywork Urut

Bodywork sebenarnya adalah satu ungkapan yang digunakan dalam terapi urut untuk menyatakan apa-apa pemulihan, penyembuhan atau teknik pembaikan peribadi yang melibatkan pelarasan fizikal menyentuh atau sebenar yang menumpukan perhatian kepada bahagian-bahagian tertentu badan. Urut Bodywork adalah salah satu bentuk yang paling kuno perubatan. Ia berpusat pada konsep bahawa ketegangan otot dan penjajaran tidak betul boleh menyebabkan atau menyumbang kepada ketidakseimbangan fizikal, psikologi dan dalaman.

Kaedah memberi tumpuan kepada mengurangkan ketegangan dalam badan dan menambah baik rangka untuk memudahkan aliran bebas darah dan tenaga. Apabila peredaran ini darah dan tenaga telah bertambah baik, sistem utama badan sistem imun keseluruhan dan sistem peredaran darah akan menjadi lebih baik dapat menyembuhkan penyakit secara semulajadi dan untuk menggalakkan kesihatan dan kesejahteraan. Walaupun senaman fizikal setiap hari dan diet yang seimbang sama-sama memainkan peranan penting dalam mengekalkan badan yang patut dan gaya hidup yang sihat anda tambahan boleh mengurut cara anda untuk kesihatan yang cemerlang. Gaya hidup yang sihat adalah cara yang seimbang kehidupan, dan menjadi seimbang adalah bukan sahaja secara fizikal dengan baik, ia biasanya bermakna mempunyai keupayaan untuk berehat, pulih dan meremajakan mental supaya anda mengalami kawan anda yang terbaik dalam kedua-dua minda dan badan.

Terapi urut terapeutik mahir dalam pelbagai teknik dan akan menggunakan dengan tepat apa yang sesuai untuk set tertentu anda tanda-tanda seperti refleksologi terapi urut yang melibatkan regangan dan berputar tangan dan kaki dengan hanya jumlah yang betul tekanan pada tempat-tempat yang bersambung ke bahagian lain badan. Dengan berbuat demikian, endorfin dilepaskan yang mengurangkan tekanan dan kembali seluruh badan untuk mengimbangi. Matlamat terapi urut adalah untuk melegakan tekanan dan ketegangan otot dan meningkatkan fungsi tubuh dan tambahan pula melepaskan tisu otot ketat, mengurangkan ketidakselesaan kekejangan dan kekejangan otot, meningkatkan pelbagai gerakan, meningkatkan nada otot, menguatkan kumpulan otot, mengurangkan masa pemulihan daripada kecederaan, mengeluarkan racun berbahaya yang boleh merosakkan badan, melegakan kesakitan sindrom carpal tunnel, asma, artritis dan sakit kepala dan sakit sendi. Kajian telah mendapati bahawa terapi urut juga boleh mengurangkan tekanan darah, menenangkan badan dan mengurangkan kesan-kesan tekanan, kemurungan dan keresahan ketika menyampaikan perasaan yang lebih baik dan juga umum kesejahteraan, meningkatkan keupayaan untuk benar-benar memberi tumpuan dan mendapatkan tidur malam yang lebih baik. Selain manipulasi langsung bahagian-bahagian badan yang berbeza, Bodywork mengandungi teknik untuk menilai atau memperbaiki postur yang sihat dan menggalakkan kesedaran tentang sambungan minda-badan. Seperti beberapa teknik perubatan alternatif, Bodywork boleh digunakan untuk menjaga pelbagai sangat luas penyakit. Biasanya, ia melakukan dengan sangat baik pada orang-orang yang melibatkan kesakitan fizikal atau ketidaksejajaran struktur. Sistem saraf dan peredaran darah seluruh badan adalah penting dalam mempromosikan kesihatan dan kesejahteraan serta menyembuhkan penyakit dan Bodywork mempunyai potensi untuk ketara meningkatkan fungsi sistem-sistem ini.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar